Omejitev poslušanja kljub nedotaknjenemu zaslišanju
Slušna obdelava in motnje dojemanja (AVWS/AVS) je diagnosticirana, če je sluh sam nedotaknjen, vendar je sluh še vedno močno omejen. To je posledica dejstva, da so moteni osrednji procesi dojemanja in obdelave akustičnih informacij. Kot rezultat, prizadeti najdejo razlikovanje in prepoznavanje in oceno zvokov težko. V otroštvu AVWS velja za razvojno motnjo, ki vpliva na 2-3 % vseh otrok, pri čemer se fantje diagnosticirajo dvakrat pogosteje kot dekleta. Vendar je motnjo mogoče videti le v poznejšem življenjskem poteku.
AVWS povzroči
ni posledica motenj slušnega organa in tudi ne priča o zmanjšani inteligenci. Namesto tega se verjame, da je lahko posledica kombinacije g enetične nagnjenosti, medicinskih dejavnikov in vplivov na okolje.- dolgoletne okužbe srednjega ušesa kot otrok
- poškodbe možganov v zgodnjem otroštvu
- Zamude zorenja možganov
- Unter-/ prekomerna ponudba slušnih dražljajev
Ali se AVW pojavljajo le v odrasli dobi, njegov vzrok je verjetno tudi zaradi otroštva. Vendar pa so številne podrobnosti o motnji in njihovem ozadju nejasne. Prav tako je vprašljivo, ali ga je treba obravnavati kot del jezikovne motnje ali neodvisno, saj se pogosto določa v povezavi z zamudo pri razvoju jezika.
simptomi AVWS in sledite
Motnje slušne obdelave in dojemanja je mogoče domnevati z različnimi simptomi:
- Omejeno razumevanje jezika za ozadje/hrup ali v pogovorih z več zvočniki
- Težave pri diskriminaciji (razlikovanje) zvokov, tonov in zvokov
- Težave pri trdni diskriminaciji včasih privedejo do okvare od branja in pisanja
- Težave, da se osredotočite na zvočnik
- Omejen pomnilnik
- Povezana s tem: Omejena sposobnost povzema z omenjenim
- Delno. Nepravilnosti v izgovorjavi
- Pri otrocih: težja pridobitev pisnega jezika
Načeloma, odvisno od vrste in izražanja motnje, je mogoče ugotoviti štiri moteče območja:
Področje izbire je še posebej težko v glasnih okoljih, v katerih različni hrup prekrivajo ustrezne informacije. Omejitve v sposobnosti diskriminacije pomenijo, da ni mogoče razlikovati med podobnimi zvoki. Torej obstajajo komunikacijski nesporazumi .
AVWS Diagnoza
Za določitev slušne obdelave in motnje dojemanja je potrebna temeljita diagnoza. Na splošno se lahko v ta namen v zelo mladi dobi izvajajo ustrezne teste, čeprav je varna odločnost realna le od 6 do 7 let. Različni testi zagotavljajo informacije o obstoju slušne obdelave in dojemanja:
- Testi za razumevanje jezika
- Testi za dobro diskriminacijo
- Testi za fonološko zavedanje
- testi za fonološki spomin
Poleg tega je treba izključiti druge motnje in učno prizadetost.
stopnja invalidnosti: Ali AVW šteje za invalidnost?
AVWS ne velja za invalidnost, ampak kot delno motnjo uspešnosti. Kljub temu lahko bolezen privede do določitve stopnje invalidnosti (GDB). Danes se izraz "stopnja posledic škode" (GDS) uporablja za pravičnost dejstva, da ne gre za invalidnost, vendar posledice bolezni vodijo do hudih omejitev. GDB/GDS je upravičen od 10 do 15 % v AVWS z dodatnim napora v vsakdanjem življenju in lekcijah.
Slušna obdelava in motnje dojemanja: zdravljenje/terapija
Po določitvi AVW -jev zdravniški zdravnik razloži priložnosti za ustrezne ukrepe zdravljenja in zdravljenja. Osredotočenost intervencije je v veliki meri odvisna od konkretnih okvar in se osredotoča na zadevno osebo, pa tudi na njegovo okolje. V primeru otrokovega pacienta so informacije skrbnikov in učiteljev ključnega pomena. Na primer, učitelji bi morali biti pozorni na vizualni stik z očmi, da bi olajšali lokalizacijo in izbiro prizadetim otroku. Staršem priporočamo, da opozorijo nase, tako da si nataknejo roko, ko želijo govoriti, in izbrati mirno okolje za pomembne pogovore in domače naloge.
lahko tudi na okolje pritrdimo glede na akustiko učilnice, da se čim bolj zmanjša hrup. Sedež v učilnici je treba ustrezno dodeliti. Za dodatno podporo je mogoče uporabiti tehnično napravo za brezžično sluh. Za to učitelj nosi radiotelevizijo, otroka prejemnika. Neposredni glasovni prenos oddajnika se predvaja prejemniku, tako da se ustvari osredotočen vtis poslušanja. Drug ukrep terapije spada na področje govornice: spodbujanje fonološke ozaveščenosti in učnih strategij za lajšanje slušnega spomina prispeva k boljšemu razumevanju jezika.